bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

INSPECTORATUL ŞCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI,

Str. Icoanei Nr.19, sector 2, telefon: 2118841, 2118485; fax: 2107531

www.ismb.edu.ro

 

SUBIECTELE PROBEI PRACTICE PENTRU

EXAMENUL DE ATESTAT PROFESIONAL LA INFORMATICĂ, 2006

 

WORD şi WINDOWS

 

 

Subiectul nr.1

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat. Apoi să se introducă paragrafele din caseta alăturată:

  Ştergerea coloanelor se face cu ajutorul comenzii Delete din meniul Table.

  Această comandă depinde mult de de locul unde este poziţionat cursorul.

   Uneori este nevoie şi de alte elemente pe care să se introducă în document, ca de exemplu: foi de calcul, imagini, alte documente. Pentru aceasta se utilizează meniul Insert.

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.      Să se centreze paragraful trei

3.      Să se sublinieze cu o linie dublă primele trei cuvinte din paragraful doi

4.      Să se caute cuvântul Table şi să se înlocuiască cu table

5.      Să se selecteze cuvântul Delete şi apoi să se introducă într-un chenat roşu de dimensiune 3 şi umbră

6.      Să se introducă un titlu adecvat, de dimensiune 20, culorat în verde care să fie aliniat la stânga

7.      După paragraful 2 să se introducă o întrerupere de pagină

8.      La sfârşitul documentului să se creeze un grafic pe baza următoarelor date:

 

Universitate

Studenţi an I

Studenţi an II

Studenţi an III

ASE

1200

1150

1125

UPB

1400

1300

1200

UB-Matematică

600

589

575

 

9.   Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.2

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat.

2.      Să se introducă paragrafele din caseta de mai jos:

Text Box:                Instrucţiuni
   Dacă aveţi un text sau o imagine care doriţi să apară pe fiecare pagină a documentului nu trebuie să repetaţi redactarea acestuia manual.
   Puteţi apela funcţia Header and Footer din meniul View. După alegerea acestei opţiuni va apărea bara de intrumente de lucru pentru antete şi subsoluri.
   În aceste zone veţi scrie informaţiile necesare o singură dată.

 

 

 

 

3.      Folosind instrumentele de mărire şi micşorare să se stabilească dimensiunea paginii la 75%

4.      Să se se mute primul paragraf după al treilea

5.      În dreptul fiecărui paragraf să se adauge diverşi marcatori

6.      Să se adauge un chenar întregii pagini

7.      Să se insereze la sfârşitul documentului o imagine într-un chenar cu colţurile rotunjite şi umbrit

8.      În zona de antet a paginii să se scrie numele liceului, adresa si telefonul  – în stânga, iar în dreapta să se insereze data curentă

9.      Cu ajutorul editorului de ecuaţii să se scrie următoarea relaţie:

10.  Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text

 

Subiectul nr.3

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat

2.      Să se introducă paragrafele din caseta de mai jos

   Pentru a scrie această ecuaţie va trebui să lucraţi cu bara de instrumente.

   Pentru a introduce semnul sumă daţi un clic stânga în bara de instrumente pe semnul corespunzător şi alegeţi simbolul dorit.

   Procedaţi în mod asemănător pentru toate semnele pe care doriţi să le introduceţi în document cu ajutorul Editorului de ecuaţii oferit de Microsoft Word.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3.      Să se înlocuiască cuvântul instrumente cu cuvântul unelte, iar la sfârsitul documentului să se scrie numărul de înlocuiri.

4.      Să se introducă în document un simbol din lista de simboluri

5.      Să se introducă un titlu adecvat de dimensiune 22, culorat în albastru care să fie centrat

6.      În dreptul fiecărui paragraf să se adauge diferiţi marcatori

7.      Să se insereze la sfârşitul documentului o imagine într-un chenar cu colţurile drepte şi umbrit

8.      În zona de subsol a paginii să se scrie data curentă - centrat

9.      La sfârşitul documentului să se creeze un grafic pe baza următoarelor date:

Produse

Preţ

Bucăţi

P1

1300

3000

P2

2500

1200

P3

4500

5000

 

10.  Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.4

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat. Apoi scrieţi trei paragrafe despre “Internet”

2.      Să se ascundă bara standard de meniu

3.      Să se seteze paragraful doi astfel încât acesta să înceapă de la 2.5 cm

4.      Să se seteze pagina în formatul A4, poziţionată pe lat

5.      Să se introducă o întrerupere de pagină după paragraful al doilea

6.      Să se numeroteze paginile începând cu cifra 8

7.      Să se insereze o steluţă albastră, la sfârşitul documentului. Să se scrie în interiorul ei prenumele vostru

8.      În zona de subsol a paginii să se scrie data curentă – în dreapta

9.      Cu ajutorul editorului de ecuaţii să se scrie următoarea relaţie:

10.  Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.5

 


1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat. Apoi să se introducă paragrafele din caseta de mai jos


   Pentru a scrie această ecuaţie va trebui să lucraţi cu bara de intrumente.

   Pentru a introduce semnul sumă daţi un clic stânga în bara de instrumente pe semnul corespunzător şi alegeţi simbolul dorit.

   Procedaţi în mod asemănător pentru toate semnele pe care doriţi să le introduceţi în document cu ajutorul Editorului de ecuaţii oferit de Microsoft Word.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.      Să se selecteze primul paragraph şi apoi să se modifice caracterele în Arial de 16

3.      Să se alinieze la stânga paragraful al doillea

4.      Să se sublinieze cu două linii primele două cuvinte ale ultimului paragraf 

5.      Pentru tot textul să se stabilească o distanţă de două rânduri

6.      Să se caute cuvântul semnul şi să se înlocuiască cu simbolul pentru

7.      Să se introducă în zona antetului data şi ora

8.      Să se selecteze cuvântul Word, încadrându-l într-un chenar cu colţurile rotunjite, de culoare roşie şi umbrit

9.      La sfârşitul documentului să se introducă un tabel centrat în pagină, cu trei linii şi patru coloane, cu un stil la alegere

10.   Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.6

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat. Să se scrie titlul artistic Rezultate finale, centrat în pagină, cu majuscule

2.      Să se editeze următorul tabel, centrat în pagină:

Nume

Concurent

PROBA 1

PROBA 2

OFICIU

Total

Premiul acordat

20pct.

25pct.

20pct.

25pct.

10 pct.

Anton Marina

15

10

10

10

10

 

Premiul I

Soare Lucian

20

20

20

25

10

 

 

Zamfir Alexandru

5

20

20

25

10

 

 

Petcu Matei

15

25

20

25

10

 

 

Marin Alina

10

20

10

10

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Să se completeze coloana Total cu ajutorul formulei Word

4.      Să se ordoneze descrescător după punctaj, cu ajutorul formulei

5.      Să completeze coloana Premiul acordat: Premiul I, Premiul II, Premiul III – îngroşat, centrat, colorat în roşu, iar fondul celulelor să fie albastru deschis; pentru ceilalţi să se completeze cu Participant, colorat în vişiniu, fondul gri.

6.      Să se adauge în stânga primei coloane, o altă coloană, cu numele Nr.crt. – centrat, îngroşat, cu acelaşi font şi mărime ca şi ale celorlalte nume de coloane

7.      Modificaţi chenarul tabelului cu linii duble, de 3pt. grosime.

8.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.7

 

1.Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat. Apoi să se introducă paragrafele din caseta alăturată:

2.Să se transforme literele cuvântului Auto Shapes în majuscule

3.     

Auto Shapes

   Din opţiunea AutoShapes puteţi  alege diferite forme.

   Selecţia se face printr-un clic stânga pe forma dorită. Desenul va apărea într-un pătrat încadrat de 8 puncte.

   În document îi stabiliţi o dimensiune corespunzătoare. Apoi se poate insera un text adecvat.

 
Să se seteze paragraful doi astfel încât acesta să înceapă de la 2 cm

 

 

 

 

 

 

 

4.      Să se introducă marcatori înaintea paragrafelelor:

 

                                    Selecţia se face…

 

                                    În document…

5.      Să se compună un mesaj poştal (mail merge) tip Adeverinţă. Să se creeze o listă de date, cu minimum patru înregistrări, în care să se scrie informaţii legate de angajaţii unei firme (nume, prenume, adresă), care să fie salvată în folderul de lucru cu numele date

6.      Să se introducă în mesajul poştal următoarele câmpuri:  <<nume>>  <<prenume>>  <<adresă>>

7.      Să se îmbine cele două documente şi apoi să se salveze noul document cu denumirea de îmbinare.doc

8.      Să se vizualizeze  documentul înaintea imprimării

9.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.8

 

  1. Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat
  2. Să se realizeze o invitaţie la banchetul de absolvire care să conţină:

·         un titlu artistic,

3.      Să se vizualizeze  documentul înaintea imprimării

4.      Să se scrie şi plicul în care se va pune felicitarea (faţă-verso)

5.      Să se vizualizeze  documentul înaintea imprimării

6.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.9

 

  1. Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat
  2. Să se creeze un grafic pe baza următoarelor date:

 

Clasa 12A

176

56

Clasa 12B

234

66

Clasa 12C

342

58

 

 

 

 

  1. Să se împartă celula care conţine numărul 234 în 3 linii şi 2 coloane. Să se coloreze în culori diferite
  2. Să se taie cu o linie textul “Clasa 12A”
  3. Să se adauge o linie nouă între prima şi a doua linie. Completaţi fiecare celulă corespunzător
  4. Ultima coloană să aibă  un chenar cu margini duble
  5. Să se adauge un antet în care să se introducă numele, data examinării şi ora
  6. Să se introducă numere de pagină începând de la 7, în partea de jos a paginii, centrat

9.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

Subiectul nr.10

 

  1. Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat
  2. Să se creeze un antet de document introducând numele vostru, adresa şi telefonul; sub ele inseraţi o linie orizontală dublă
  3. Să se configureze pagina astfel încât acest antet să apară numai pe paginile impare ale documentului.
  4. Să se redacteze un paragraf cu tema “Ce vreau să devin în viaţă” şi să se introducă paragraful într-un chenar colorat cu umbră
  5. Să se sublinieze un cuvânt cu două linii
  6. Să se stabilească spaţierea între rânduri la 1.5 cm
  7. După paragraf să se introducă o întrerupere de pagină
  8. Să se creeze o listă cu toţi prietenii pe care îi aveţi (minimum trei); în stânga fiecăruia inseraţi o imagine sugestivă iar în dreapta, data naşterii lor; pe coloană aceste date să fie aliniate.

Exemplu:   Ioana Maria ______________________________ 2.12.1964

 

9.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.11

 

  1. Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, creat în folderul Atestat
  2. Să se redacteze în document trei paragrafe cu tema “Informatica şi societatea modernă”, utilizând fontul şi mărimea implicite
  3. In zona de antet să se treacă numele vostru, iar în subsol data curentă
  4. Să se selecteze primul paragraf şi să se modifice caracterele în Comic Sans MS de dimensiune 10, culoare verde
  5. Să se centreze paragraful 2 şi să se scrie ultimele două cuvinte din acest paragraf îngroşat
  6. Să se introducă ultimul paragraf într-un chenar colorat cu umbră
  7. Să se selecteze tot textul şi să se stabilească distanţa între rânduri la 2 puncte
  8. Înaintea celui de-al doilea paragraf să se insereze o pagină nouă
  9. În această pagină nouă să se introducă un tabel centrat cu trei linii şi patru coloane, care să se formateze cu un stil ales
  10. Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.12

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, în folderul Atestat.

2.      Să se introducă paragrafele din caseta alăturată:

               Instrucţiuni

   Dacă aveţi un text sau o imagine care doriţi să apară pe fiecare pagină a documentului nu trebuie să repetaţi redactarea acestuia manual.

   Puteţi apela funcţia Header and Footer din meniul View. După alegerea acestei opţiuni va apărea bara de intrumente de lucru pentru antete şi subsoluri.

  În aceste zone veţi scrie informaţiile necesare o singură dată. 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3.      Folosind instrumentele de mărire şi micşorare să se stabilească dimensiunea paginii la 50%

4.      Să se mute al treilea paragraf după primul paragraf

5.      Să se insereze, într-un chenar cu margini rotunjite, o imagine, căreia să i se modifice contrastul şi luminozitatea

6.      Să se adauge un chenar întregii pagini

7.      Cu ajutorul editorului de ecuaţii să se scrie următoarea relaţie:

E=

8.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.13

 

  1. Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, în folderul Atestat
  2. Să se construiască următorul tabel, astfel încât  denumirea coloanelor să fie centrată şi îngroşată:

 

Produs

Bucăţi

Preţ unitar (RON)

Coca-Cola

23

3

Pepsi-Cola

45

2,8

Sprite

45

3,2

 

 

 

 

 

  1. Să se adauge o coloană, după coloana Preţ unitar cu denumirea Total. Coloana Total să fie actualizată cu ajutorul formulei Word
  2. Să se coloreze coloanele în culori diferite
  3. Să se creeeze un grafic pe baza datelor din tabelul actualizat
  4. Să se adauge o linie la sfârşitul tabelului. Pe această linie, în celula din coloana Produs se va scrie Statistici, în celula din coloana Bucăţi se va scrie - cu ajutorul formulei Word - numărul total de bucăţi, în celula din coloana Preţ unitar se va scrie - cu ajutorul formulei Word - preţul unitar minim, iar în celula din coloana Total se va scrie - cu ajutorul  formulei Word - suma totală.
  5. Ultima coloană să aibă  un chenar cu margini duble
  6. Să se adauge un antet în care să se introducă numele, data examinării şi ora
  7. Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.14

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, în folderul Atestat. Să se scrie titlul artistic Examene, centrat în pagină, cu majuscule

2.      Să se editeze tabelul de mai jos, centrat în pagină

 

Nume

elev

Examen 1

Examen 2

Medie

Observaţii

10pct.

10pct.

10pct.

10pct.

Anton Marina

9

9

10

10

 

 

Soare Lucian

6

7

8

9

 

 

Zamfir Alexandru

4

5

6

7

 

 

Petcu Matei

7

7

8

9

 

 

Marin Alina

9

6

10

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Să se completeze coloana Medie cu ajutorul formulei Word

4.      Să se ordoneze descrescător după Medie

5.      Să se completeze coloana Observaţii astfel: dacă are o notă sub 5 este Respins - îngroşat, centrat, colorat în roşu, iar fondul celulelor să fie albastru deschis, altfel să se completeze cu Admis -  îngroşat, centrat, colorat în roşu, fondul galben deschis

6.      Să se adauge în stânga primei coloane, o altă coloană, cu numele Nr.crt. – centrat, îngroşat, cu acelaşi font şi mărime ca şi ale celorlalte nume de coloane, în care numerotarea se va face automat

7.      Să se tipărească documentul pe o pagină A4, vertical, în trei exemplare. (Dacă nu este instalată imprimanta se vor scrie etapele care sunt urmate, la sfârşitul documentului)

8.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.15

 

1.      Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, în folderul Atestat.

2.      Să se realizeze tabelul de mai jos:

 

Nume elev

Medii

Observaţii

Română

Matematică

Fizică

Informatică

Optional

Medie generală

Andrei Nicolae

 

 

 

 

 

 

 

Zamfirescu Alexandru

 

 

 

 

 

 

 

Pascal Savu

 

 

 

 

 

 

 

Ştefănescu Mariana

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Denumirile colonelor să se scrie îngroşat, centrat în celulă (vertical şi orizontal)

4.      Numele elevilor să se scrie cu majuscule, centrat în celulă (vertical şi orizontal)

5.      După completarea valorilor celulelor coloanelor Medii, să se completeze coloana Medie generală cu ajutorul formulei Word

6.      Coloana Observaţii să se coloreze în albastru şi să se completeze cu observaţii adecvate

7.      Să se scrie un titlu corespunzător, centrat, colorat (la alegere)

8.      Să se insereze o coloană după Nume elev cu numele de Simbol. In fiecare celulă inseraţi un simbol sugestiv

9.      Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.16

 

  1. Să se creeze un document atestat.doc în folderul cu numele vostru de familie, în folderul Atestat.
  2. Să se construiască tabelul de mai jos:

 

Nume elev

Medii

Adresa e-mail

Istorie

Matematică

Fizică

Informatică

Chimie

Medie generală

Popescu Alexandra

 

 

 

 

 

 

 

Pescaru Andrei

 

 

 

 

 

 

 

David Elena

 

 

 

 

 

 

 

Stamate Ştefan

 

 

 

 

 

 

 

 

3        Denumirile colonelor să se scrie îngroşat, centrat în celulă (vertical şi orizontal)

4        Numele elevilor să se scrie cu majuscule, centrat în celulă (vertical şi orizontal)

5        După completarea valorilor celulelor coloanelor Medii, să se completeze coloana Medie generală cu ajutorul formulei Word

6        Coloana Adresa e-mail să se coloreze în verde şi să se completeze cu adrese de e-mail

7        Să se scrie un titlu corespunzător, centrat, colorat (la alegere)

8        Să se insereze un grafic pentru tabelul de mai sus (nume elevi şi medii)

9        Să se copieze tabelul şi apoi să se dezactiveze adresele de e-mail

10    Să se salveze documentul şi apoi să se închidă aplicaţia de procesare text.

 

Subiectul nr.17

 

  1. Să se creeze un folder în  [path:\]Atestat\ Test. Să se aleagă un fişier şi să se copieze în folderul Test
  2. Să se creeze un fişier atestat.txt în Test
  3. Să se creeze un shortcut către un program la alegere. Shortcut-ul se va găsi pe Desktop
  4. Pornind de la un shortcut către un folder, să se vizualizeze calea folderului
  5. Să se lanseze în execuţie programul Winword.exe, folosind opţiunea Run a meniului Start
  6. În fişierul atestat.txt să se scrie câte fişiere de tip .gif există în directorul Windows
  7. Să se schimbe drepturile asupra fişierului copiat în folderol Test astfel încât utilizatorul să aibă doar drept de  citire
  8.  Folosind funcţia Help să se caute informaţii despre Procesor, care să se scrie în fişierul atestat.txt.
  9.  Să se descrie tot în fişierul atestat.txt, modul în care se modifică rezoluţia ecranului.

 

Subiectul nr.18

 

1.      Să se creeze un shortcut către Paint, Shortcut-ul care se află pe Taskbar

2.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie. Aici creaţi un fişier note.txt în care să se descrie următoarele cerinţe (pe linii distincte):

a)      Să se seteze Windows-ul astfel încât fişierele cu extensia .txt să fie deschise cu WordPad-ul

b)      Să se seteze Windows-ul astfel încât fiecare fereastră să afişeze toate fişierele (şi pe cele ascunse şi pe cele de system)

c)      Să se determine câte fişiere de tip .rtf există în directorul Windows

d)      Folosind instrumentul de căutare, localizaţi câte fişiere au fost modificate în ultimele 3 luni

e)      Descrieţi cum se instalează o imagine ca wallpaper

3.      Să se introducă un program la alegere în meniul  Start, Programs, Accessories

4.      Să se seteze Windows-ul în aşa fel ca după 5 minute de inactivitate, pe monitor, să apară cuvâtul Atestat. Refaceţi starea iniţială

5.      Să se modifice starea Taskbar-ului astfel încât să apară numai atunci când cursorul grafic staţionează în partea de jos a ecranului. Refaceţi starea iniţială.

 

Subiectul nr.19

 

1.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie. Aici să se creeze un fişier note.txt în care veţi descrie următoarele cerinţe (pe linii distincte):

a.)    Ce este placa de bază şi ce se amplasează pe ea

b.)    Care sunt parametrii microprocesorului calculatorului la care lucraţi

c.)    Ce capacitate are drive-ul C al calculatorului pe care lucraţi şi cât spaţiu liber mai este pe el

d.)    Modificarea rezoluţiei ecranului

e.)    Capacitatea memoriei RAM, tipul monitorului, tipul de  tastatură

2.      Să se creeze un shortcut către un program la alegere. Shortcut-ul se va găsi pe Desktop

3.      Să se lanseze în execuţie aplicaţiile Paint, Notepad şi Calculator

4.      Să se comute controlul între aplicaţii

5.      Să se închidă aplicaţiile deschise anterior.

 

Subiectul nr.20

 

1.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie. Aici să se salveze fişierul desen.bmp realizat conform punctului 2

2.      Folosind programul Paint al sistemului Windows să se realizeze un desen care:

a)      să conţină 2 figuri geometrice la alegere şi o figură formată dintr-o linie curbă închisă, folosind grosimi şi culori diferite pentru contururi (minimum 3)

b)      fondul paginii să se coloreze cu o altă culoare folosind spray-ul

c)      una dintre figurile geometrice să se decupeze şi să se copieze de 2 ori în cadrul desenului

3.      Să se salveze fişierul cu numele desen.bmp

4.      Să se asocieze fişierului desen.bmp un shortcut în folder-ul cu numele vostru

5.      Să se realizeze următoarele cerinţe:

a)      să se vizualizeze capacitatea discului C:\ , spaţiul liber şi spaţiul ocupat

b)      să se inspecteze configuraţia hard a calculatorului pe care lucraţi

c)      să se realizeze un fişier document fisahard.txt care să conţină datele de la punctele a) şi b) şi să fie salvat în folderul cu numele vostru

 

Subiectul nr.21

 

1.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie. Aici să se salveze fişierul figura.bmp realizat conform punctului 2

2.      Folosind programul Paint al sistemului Windows să se realizeze un desen şi anume:

a)      să conţină figurile geometrice: dreptunghi, pătrat, elipsă, un cerc şi o figură formată dintr-o linie    frântă închisă folosind grosimi diferite pentru contururi (minimum 3)

b)      să se coloreze fiecare figură geometrică cu o altă culoare folosind pensula pentru contururi şi instrumentul de umplere spray-ul

c)      să se introducă un text “Desen geometric” folosind majuscule, îngroşate şi subliniate

d)      să se decupeze pătratul şi apoi să se copieze de 3 ori în cadrul desenului, apoi să se modifice dimensiunile pătratelor astfel încâ să fie diferite

e)      să se redenumească fişierul cu numele figuri.bmp

3.      Pentru personalizarea sistemului de operare Windows, prin intermediul aplicaţiei Display să se facă configurarea diferitelor elemente:

a.)    să se aleagă un model decorativ

b.)    să se afişeze pe întreaga suprafaţă de lucru noul model ales

c.)    să se aleagă un interval de 2 minute de inactivitate înainte ca monitorul să treacă în regimul cu consum redus de energie (low - power standby).

 

Subiectul nr.22

 

1.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie

2.      Să se editeze un document, folosind programul WordPad, salvat în folderul cu numele vostru de familie cu numele de convorbire. Acest document să reprezinte o comunicare telefonică scurtă în care:

a)      să se insereze data şi ora la care a fost făcută comunicarea prin care se anunţă data la care se va susţine proba practică la examenul de atestat

b)      să se folosească un font la alegere, dimensiune 16 pt

3.      Să se caute pe hard toate fişierele care au extensia .txt

4.      Să se copieze primele trei dintre ele în folder-ul candidatului

5.      Folosind instrumentul de căutare să se localizeze fişierele mai mari de 1Mb

6.      Să se arhiveze (cu autoextragere) folderul atestat. Numele arhivei va fi atestat.exe. Să se refacă conţinutul iniţial

7.      Să se şteargă  arhiva cu trimitere în Recycle Bin.

 

Subiectul nr.23

 

1.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie

2.      Pentru instalarea şi configurarea unei noi imprimante prin Gestionarul de tipărire (Printer):

a)      să se aleagă driverul de imprimantă dorit (altul decât cel existent) din lista imprimantelor disponibile

b)      să se descrie instalarea imprimantei alese

c)      să se seteze imprimarea textului pe un format A4 cu foaia orizontală, în alb negru

d)      să se seteze imprimarea textului numai pentru paginile pare ale documentului

e)      să se configureze tastatura ca tastatură românească

3.      Să se mute pictograma My Computer în partea dreaptă a ecranului

4.      Să se sorteze alfabetic (după nume) fişierele din folderul My Documents

5.      Să se creeze în folderul cu numele vostru un fişier cu numele test.txt în care să se răspundă la punctele 2.a) si 2.b) şi apoi să se modifice drepturile asupra fişierului astfel încât utilizatorul să aibă drepturi doar de vizualizare (citire).

 

Subiectul nr.24

 

1.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie

2.      Să se deschidă aplicaţia de editare Notepad şi să se scrie într-un document opţiunile din bara de meniu. Să se salveze acest fişier, în folderul de lucru, cu numele de atest.txt

3.      Să se copieze, în folderul cu numele vostru, fişierul atest.txt cu numele atestat.txt. Să se insereze în fişierul copiat data şi ora curentă

4.      Pe ultima linie a fişierului atestat.txt să se scrie numărul de fişiere cu extensia .xls găsite în sistemul de calcul la care se lucrează

5.      Să se schimbe drepturile fişierului atestat.txt astfel încât utilizatorul să aibă drepturi complete

6.      Pentru instalarea şi configurarea unei noi imprimante prin Gestionarul de tipărire (Printer):

a)      să se aleagă driverul de imprimantă dorit (altul decât cel existent) din lista imprimantelor disponibile

b)      să se descrie instalarea imprimantei alese în fişierul atestat.txt

c)      să se seteze imprimarea textului pe un format A4 cu foaia verticală

d)      să se seteze imprimarea textului  începând cu ultima pagină

e)      să se configureze tastatura ca tastatură românească

 

Subiectul nr.25

 

1.      Să se creeze în folderul Atestat un folder cu numele vostru de familie

2.      Să se creeze un fişier date.doc în folderul cu numele vostru. Să se copieze în acest document conţinutul ecranului sub forma unei imagini grafice, într-un chenar cu margini rotunjite

3.      Să se scrie un titlu artistic

4.      Să se descrie în fişier, etapele de activare/dezactivare a unei bare de instrumente în aplicaţia Microsoft-Word

5.      Să se salveze fişierul creat cu numele date1.doc în care să se scrie capacitatea fişierului date.doc, pe ultima linie a fişierului, cu litere mari, îngroşate, albastre, pe un fond galben

6.      Să se creeze un shortcut al fişierului date1.doc pe Desktop

7.      Folosind instrumentul de căutare să se localizeze fişierele modificate în ultima lună

8.      Pe ultima linie a fişierului date1.doc să se scrie numărul de fişiere de tip .gif existente în directorul Windows

 

Colectivul de autori: 

-          Prof. Constanţa Năstase – Colegiul Naţional „Ion Luca Caragiale”, sector 1

-          Prof. Daniela Oprescu – Colegiul Naţional „Aurel Vlaicu”, sector 1

 

Coordonator:

Prof. Brânduşa Bogdan – Inspector de specialitate informatică, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti